Η μουσική πέρα από τη διασκέδαση συμβάλει και στηβελτίωση της μνήμης των μαθητών. Το παραπάνω αναφέρεται σε έρευνα των Βούλγαρη Ε. και Σιτώση Γ. η οποία δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Hellenic Journal of Music, Education, and Culture.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 185 παιδιά δημοτικών σχολείων της Αθήνας ηλικίας 8 έως 11 ετών και διήρκεσε 6 μήνες απέδειξε ότι η εκμάθηση ενός τραγουδιού και η ακρόαση ενός δημοφιλούς τραγουδιού δημιουργούν στους μαθητές θετικά συναισθήματα με αποτέλεσμα την καλύτερη λειτουργία της βραχυπρόθεσμης μνήμης τους σε αριθμούς.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 185 παιδιά δημοτικών σχολείων της Αθήνας ηλικίας 8 έως 11 ετών και διήρκεσε 6 μήνες απέδειξε ότι η εκμάθηση ενός τραγουδιού και η ακρόαση ενός δημοφιλούς τραγουδιού δημιουργούν στους μαθητές θετικά συναισθήματα με αποτέλεσμα την καλύτερη λειτουργία της βραχυπρόθεσμης μνήμης τους σε αριθμούς.
Σε κάθε στάδιο δίνονταν στους μαθητές 12 καινούργιοι αριθμοί έτσι ώστε να μην καταγράφεται η μακροπρόθεσμη μνήμη τους. Τέλος, οι αριθμοί δίνονταν από τους ερευνητές με σταθερή ταχύτητα, χωρίς τονισμό συγκεκριμένων αριθμών (π.χ. κατά ομάδες) και μετά το τέλος κάθε ακρόασης (όταν υπήρχε). Το ποσοστό των επιτυχιών των μαθητών αυξήθηκε κατακόρυφα μετά την ακρόαση του αγαπημένου τους τραγουδιού (31,93%) ενώ ακόμα περισσότερες επιτυχίες καταγράφηκαν μετά την εκμάθηση ενός τραγουδιού(αύξηση 38,96%).
Οι δυο ερευνητές έκριναν σκόπιμο για την αντικειμενικότερη αποτύπωση των αποτελεσμάτων να αφαιρέσουν από τα ποσοστά επιτυχίας της ομάδας μουσικής, τα αποτελέσματα της ομάδας ελέγχου. Και πάλι αποδείχθηκε ότι η μουσική συντελεί στη βελτίωση της μνήμης των παιδιών (αύξηση των επιτυχιών μέχρι και 39,66%).
Σημαντική ήταν η βελτίωση που παρουσιάζουν τα αγόρια συγκριτικά με τα κορίτσια.
Στα αγόρια, αναφέρουν οι ερευνητές παρατηρήθηκε σταθερά ανοδική πορεία στα τελικά ποσοστά αύξησης των επιτυχιών που έφτασε στο 4ο στάδιο στο 54,58%. Αντίθετα, στα κορίτσιαπαρατηρήθηκε μια μείωση της τάξης του 20,31% στο 2ο στάδιο, ενώ αύξηση παρουσιάστηκε στα τελικά ποσοστά επιτυχιών κατά 26,51% και 16,80% στο 3ο και 4ο στάδιο αντίστοιχα.
Στα συμπεράσματά τους οι μελετητές Βούλγαρη Ε. και Σιτώσης Γ. αναφέρουν ότι στα κορίτσια δεν δημιουργούνται θετικά συναισθήματα μετά την ακρόαση του έργου K.448 του Μότσαρτ, ενώ δημιουργούνται ιδιαιτέρως μετά την ακρόαση δημοφιλούς τραγουδιού, αλλά και μετά την εκμάθηση τραγουδιού. Τα αγόρια από την άλλη παρουσιάζουν μικρή διαφοροποίηση σε σχέση με τα διαφορετικά μουσικά ερεθίσματα που δέχονται, ανταποκρίνονται όμως καλύτερα σε μουσικά ερεθίσματα, όπως η εκμάθηση τραγουδιού και η ακρόαση δημοφιλούς τραγουδιού.
Πηγή : http://www.parapolitika.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου